העולם מתכונן לדור 5 בסלולאר

כותב: עו"ד אבי רימון
פורסם ב: קטגוריה עו"ד
בתאריך: 02.08.2016

טכנולוגיית דור 5, הינה טכנולוגיה סלולרית, המצויה עדיין בשלבי פיתוחה ומטרתה העיקרית היא לסייע לתעבורת תקשורת הנתונים בעיקר באזורים עירוניים. הצפי הינו שרמות התעבורה של המנויים תגדלנה באופן ניכר לנוכח הקיבולות הגדולות והגוברות של תכני הוידיאו וחדירת שימושי האינטרנט אל תחומים נוספים – תחבורה, מכשירי חשמל ביתיים, מערכות שליטה ובקרה ועוד.

לאור זאת, יש צורך בשדרוג של הרשתות הקוויות והסלולאריות. רק מעט מפעילי רשתות קוויות ששו להגיע אל בתי הצרכנים עם סיבים מטעמים כלכליים ברורים, והאופציה של השלמת הרשת הקווית עם טכנולוגיה אלחוטית כדי להגיע אל בית הלקוח, תמיד עמדה באוויר, אך יושמה רק לעיתים רחוקות. כעת נטען, כי עם טכנולוגיית דור 5 ניתן יהיה להגיע לקצבי העברת מידע גבוהים מאד (1.8 ג'יגהרץ לשנייה).

הטכנולוגיה מיועדת לפעול בתחומי תדר גבוהים מאד – החל מ 3.8 ג'יגהרץ ועד 39 ג'יגהרץ. רשתות אלו, תהינה מאופיינות בריבוי אתרים קטנים והן תשולבנה במערך האתרים הכולל של הרשת הסלולארית שיכיל, בנוסף, שידורים בדור 4.

ה-FCC, (רשות התקשורת האמריקאית), הכריז החודש על תוכנית בשם Spectrum Frontiers לשם קידום הפיתוח הטכנולוגי של דור 5 ולצורך שחרור תדרים לרבות לטובת תמסורת אלחוטית P2P, (בתחום ללא רישוי של 64-71 ג'יגהרץ).

במקביל, פרסמו 13 מפעילי הסלולאר הבכירים באירופה ויצרני ציוד הרשתות: BT, וודאפון, אריקסון, האצ'ינסון, נוקיה ועוד, על מחויבותן לפריסה מהירה של רשתות דור 5 ביבשת, ובהמשך לכך, הנציב האירופי לענייני כלכלה דיגיטלית, הוציא הודעת תמיכה וקרא לחברות האיחוד לסייע במימון הטכנולוגיות והקמת רשתות הסלולאר והסיבים ולהקל ברגולציה הנוגעת לפריסה. מדובר במהלך משולב, שנועד ללחוץ על הממשלות.

בעוד ארה"ב ואירופה נלחמות על זכות הבכורה בדור ה- 5, בישראל נלחמות מפעילות הסלולאר על קיומן ופורסות בעצלתיים את רשתות דור 4.

תגובות