ארגון תדרים לטובת דור 5

כותב: עו"ד אבי רימון
פורסם ב: קטגוריה הקצאת תדרים
בתאריך: 09.05.2017

המהלכים להקצאת תדרים נוספים לרשתות הסלולר בעולם נמשכים במלוא עוזם. הרגולטורים במדינות המתפתחות נוקטים בצעדים ממשיים לשם ארגון מערך הקצאה רחב של תדרים לטובת רשתות הסלולר לצורך תגבור היקפי הגלישה.

במסגרת זאת ניתן לציין את המהלכים הבאים שנרשמו החודש שחלף:

  • מוסדות האיחוד האירופי החליטו לייעד את תחום: 694-790 מה"צ לטובת הסלולאר ולשחררו מאחיזת רשתות הטלוויזיה עד 2020. ביחס לתחום שמתחת: 470-694 מה"צ, נקבע, כי הוא יוכל לשמש לסלולאר אבל לשימושי טלוויזיה תהא עדיפות.

המדינות תצטרכנה להציג תוכנית יישום עד יוני 2018.

  • בבריטניה, בנוסף לתחום ה- 700 מה"צ, המדינה מתכננת לקיים מכרז תדרים בתחום ה- 2.3 גה"צ, ולאחר מכן בתחום ה- 3.4 גה"צ, במטרה שהרשתות תתחלנה לפעול עד 2020. תכנון של הקצאות בתחום שבין 3.6 גה"צ ל- 3.8 גה"צ אף הוא בשלבים מתקדמים מטעם רשות התקשורת הבריטית – Ofcom.
  • באיטליה, הממשלה הכריזה על הקמת רשתות דור 5 לא מסחריות במספר ערים לאורכו של חצי האי.
  • בארה"ב, חב' DISH, שהיא כרגע ספקית שידורי טלוויזיה דרך לוויין, הודיעה כי היא כי היא זונחת את תכניותיה להקמת רשת LTE סלולרית, וכי היא מתכננת להשתמש בספקטרום, שיש בידה בתחום ה- 700 מה"צ וה-1900 מה"צ, לטובת פתרונות של הדור הבא, כגון: רשת IOT (NW-IOT). מדובר בחברה שהתנהגותה העסקית איננה קונבנציונלית, והיו שתלו בה תקוות שתהפוך למפעיל החמישי הארצי בארה"ב, בשל הספקטרום הרב שברשותה.

תגובות