"חוק הספאם" מכה שוב

כותב: עו"ד אבי רימון
פורסם ב: קטגוריה הודעה
בתאריך: 26.03.2018

הפעם אושרה תביעה ייצוגית כנגד בזק אשר שלחה הודעת SMS ללקוחות אשר פנו למוקד השירות שלה ובה לינק אל אתר בזק, והסבר לפיו ניתן לנהל בקלות את חשבון הלקוח באמצעות האתר ולקבל מידע ומענה ללא צורך בהמתנה לנציג.

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע שההודעה הופצה באופן מסחרי, וכי היא בגדר פרסום שמטרתו לעודד הוצאת כספים. בית המשפט קבע, כי אמנם האתר בעיקרו אינו בעל אופי שיווקי מובהק, אלא אינפורמטיבי, אבל יש בו אפשרויות להזמנת ציוד, שדרוג חבילות והוספת שירותים, ולפיכך, יש בו כדי להוות פרסומת.

נדמה, שזו עוד החלטה, שאינה מן המתונות בתחום זה, אשר בסופו של דבר, לטעמי, מקשה יתר על המידה על השתכללות היחסים שבין הלקוח לעוסק. יש מקום לדעתי להבחין בין עיקר לטפל. אם האתר במהותו הוא שירותי ולא שיווקי, ואם ההודעה באה בעיקרה לצורך ייעול השירות ללקוח, אזי יש מקום לפסוק לקולא. גישת בית המשפט תוביל לכך שבזק תצטרך לצור שני האתרים, אחד שיווקי והשני שירותי, או תחפש דרכים אחרות הרבה פחות מקובלות ויעילות כדי לעודד שימוש באתר שלה לצרכיי שירות לקוחות. ראוי שבזק תערער על החלטה זו.

(ת"צ 60132-03-15 זינגר ואח' נ' בזק – החברה הישראלית לתקשורת בע"מ)

תגובות