מה קורה בחו"ל?

כותב: ניצן רימון
פורסם ב: קטגוריה מכרז הקצאת תדרים
בתאריך: 15.09.2022

מה קורה בחו"ל?

  • ה- FCC השלים בסוף לחודש יולי מכרז להקצאת תדרים בתחום ה2.5 גה"צ וגייס כ- 400 מיליון דולר. תדרים אלו אמורים לשמש את שירותי הדור ה- 5.
  • Starlink (בבעלות אילון מאסק)  ו – T-Mobile  סיכמו ביניהן על שיתוף פעולה על אספקת שירותי לווין ללקוחות הסלולר שלT-Mobile  באזורים נטולי כיסוי סלולרי. מדובר בשירותים בסיסיים של הודעות כתובות בלבד.
  • ועוד בעניין Starlink, ה- FCC מנע מענק תמרוץ בסך של כ – 200 מיליון דולר בעניין אספקת שירותי אינטרנט מהיר לאזורים כפריים בשל ספקותיה של הרשות ביחס ליכולת של החברה לספק את השירות באיכויות הנדרשות על ידו. החברה הגישה השגה מינהלית הנדון ל – FCC. פועלה של Starlink מעורר מחלוקת בקרב ראשי ה- FCC, כאשר הנציגים הרפובליקנים תומכים בחברה בעוד הנציגים הדמוקרטים רואים בשירותיה תחליף לא מספק לשירותי פס רחב.
  • ממשלת בריטניה הודיעה שאין לה כוונה להתערב ברכישת 6% ממניות British Telecom ("חברת הבזק" הבריטית) על ידי אלטיס. אלטיס בשליטתו של הטייקון הישראלי-צרפתי, פטריק דרהי, רכשה בשנה שעברה 12% ממניות BT, והוסיפה לאחר מכן עוד 6% כאמור. מהלך זה יצר גלים בממלכה, והממשלה בחרה לבצע הערכה, האם להתערב בעסקה מכוח סמכות השמורה לה במספר חוקים מטעמי בטחון לאומי.
  • קנס בגובה של 42 מיליון דולר ארה"ב הוטל על גוגל באוסטרליה על ידי בית המשפט המקומי. העילה לקנס הוא פרסום מטעה של גוגל בתוכנת ההפעלה הסלולרית לפיו החברה אוספת נתוני מיקום רק מתוך היסטוריית המיקומים שבמכשיר, הניתנת לכיבוי, זאת בעוד גוגל אספה את נתוני המיקום גם כאשר היסטוריה זו היתה כפויה.

תגובות