קצרים – טלקום בעולם

כותב: עו"ד אבי רימון
פורסם ב: קטגוריה skype
בתאריך: 19.12.2016

האיחוד האירופי מתכונן לאסדר את שירותי WhatsApp ו- Skype:

גורמים באיחוד האירופי הודיעו שבכוונתם ליצור דירקטיבה חדשה שתסדיר באופן ייחודי את הגנת הפרטיות אצל  ספקי תקשורת לרבות ספקים שפועלים מחוץ לאיחוד אבל מספקים שירותים בתוך האיחוד, כמו: פייסבוק, גוגל, WhatsApp, Skype ועוד ((Over The Top Operators.

טיוטת הדירקטיבה הודלפה, והיא עוסקת בכל מכלול הנתונים שנאספים על ידי האפליקציות הנדונות, אופן עיבודם והשימוש בהם. הדירקטיבה עוסקת בעיקר בהסכמות ובמצגים שנדרש המפעיל לבצע או לקבל מהצרכנים, ויכולה להיות לה השפעה משמעותית על עולם הפרסום הדיגיטלי באירופה.

מדובר בתהליך שימשך לפחות כשנה, ואנו נעקוב אחריו.

המהלך האחרון של ה- FCC בעידן הדמוקרטי: 

כפי שציינו בגיליון האחרון, רשות התקשורת הפדראלית בארה"ב מצויה על הכוונת של טראמפ, אשר מפלגתו הרפובליקנית התנגדה חריפות לפעולות הרשות בשנים האחרונות להגבלת כוחן של מפעילות התקשורת הענקיות לטובת ספקי התכנים (אמזון, HBO, נטפליקס ועוד). בראשית החודש, הודיעה ה – FCC ל- AT&T ול- Verizon, שתוכנית התמחור שלהן, שמאפשרת לגולשים לגלוש בחינם או בלא שתגרע מכסת הדאטה שלהם באפליקציות וידאו מסוימות כמו Direct TV שהוא שירות הטלוויזיה של AT&T, מהוות הפרה של כללי ניטראליות הרשת שנקבעו על ידי הרשות. AT&T פועלת באגרסיביות לשלב את שירותי תשתיות התקשורת שלה עם עולם התכנים הויזואלי, ולשם כך, אף חתמה, כפי שדיווחנו, על הסכם לרכש Time Warner – עסקה שסביר שממשל אובמה היה בוחן בחשדנות רבה, (העסקה טרם אושרה, ובוודאי ממתינה לאנשי טראמפ).

קנס של 80 מיליון אירו על Altice:

רשות התחרות הצרפתית הטילה קנס על Altice (חברת האם של הוט בישראל), בעניין הרכישה של חב' הסלולאר הצרפתית SFR, ע"י חברת הבת של Numericable ,Altice.

לטענת הרגולטור הצרפתי, Altice, לאחר חתימת עסקת הרכש אבל בטרם אישורה על ידי הרגולטורים, הפעילה את השפעתה על SFR לשם קבלת החלטות לפי רוחה – פרקטיקה אסורה, המכונה Gun Jumping.

WhatsApp משעה את שיתוף המידע שלה עם פייסבוק בכל אירופה:

בגיליונות הקודמים דיווחנו על ההתנגדות של הרגולטורים האירופיים לשיתוף המידע בין WhatsApp לבין חברת האם שלה, פייסבוק, הממוקד בעיקר בהעברת מידע לפייסבוק אודות משתמשי האפליקציה. לאחר שהשעיית השיתוף דווחה לגבי בריטניה בלבד, עתה דיווחה החברה, כי ההשעיה תתבצע לגבי כל המשתמשים באירופה באופן זמני על מנת לאפשר ליבון של  נושאי הגנת הפרטיות בין החברות לבין הרגולטורים האירופיים. ומה בישראל?

תגובות