קצרים מעולם הטלקום

כותב: עו"ד אבי רימון
פורסם ב: קטגוריה T-Mobile
בתאריך: 01.12.2015

חסימת WhatsApp בברזיל

מעניין אם השופטת הברזילאית, סנדרה רגינה נוסטרה מרקס, שיערה כי יום אחד תהיה נושא שיחה כלל עולמי. שופטת זו הורתה באמצע החודש שעבר לחברות הסלולאריות הברזילאיות לחסום למשך 48 שעות את הגישה לאפליקציית WhatsApp, שבבעלות פייסבוק, כסנקציה על חברה זו לאחר שהחברה סרבה להענות לצו שהוצא על ידי השופטת, שדרש המצאת נתונים אודות אחד ממשתמשי האפליקציה, אשר נחשד, כי הוא מנהל רשת לסחר בסמים באמצעות האפליקציה. החסימה נמשכה למשך 12 שעות, שכן ערכאה ברזילאית אחרת סברה, שזה לא סביר להעניש את כל משתמשי האפליקציה בברזיל בגלל התנהלות החברה, וכי עדיף להטיל קנס כבד על החברה בשל המנעותה מלקיים את הצו על פני חסימה.

תמחור אפס וניטראליות הרשת

T-Mobile ו- AT&T השיקו חבילות דאטה שבמסגרתן מתאפשרת גלישה ללא חיוב ליעדים מסוימים. בחבילות של AT&T ניתנת לספקי תוכן האפשרות לסבסד את הגלישה אל היעדים שבניהולם. למרות אחר שנציב ה- FCC אמר במסיבת עיתונאים שהוא לא רואה פסול בחבילות של T-Mobile, פתחה הנציבות בתהליך בדיקה של העניין, שכן לכאורה ניתן לטעון שהחבילות מפלות יעדים אחרים בניגוד לחוק הפדרלי הטרי בדבר ניטרליות הרשת.

תהליך פינוי תדרי 700 מה"צ בבריטניה

ממשלת בריטניה הודיעה, כי תקצה סכום של 550 מיליון ליש"ט לשם מימון פינוי תדרים אלו בעיקר מרשתות טלוויזיה בטכנולוגיית DTT (כמו עידן בישראל) לטובת הקצאת התדרים לרשתות סלולאריות.

Wimax

מי זוכר את טכנולוגיית הדור ה- 4 הראשונה שהושקה בארה"ב בשנת 2007 ביוזמת מוטורולה על ידי המפעיל הסלולארי, נקסטל? ובכן, נקסטל הודיעה על סגירת הרשת הזו, אולם בית משפט הורה לה להמשיך לקיים את הרשת עוד 3 חודשים לאחר ששתי מפעילות של שירותי אינטרנט טענו, כי נקסטל הפרה את חובותיה כלפיהן בניתוק הרשת, שכן חלק מהמנויים (מהשכבות החלשות) טרם הספיקו לבצע את המעבר ל – LTE.

ניסוי בדור 5

וודפון הולנד הודיעה, כי תקיים ניסוי המכונה דור 5, שבמסגרתו תספק שירות המשלב תדרים שהוקצו למפעילה בתחום ה- 1.8 גה"צ עם תדרים בתחום ה- 5 גה"צ הפטור מרישוי, והפתוח לכול, ( בישראל השימוש הפטור מרישוי בתחום זה מוגבל לפנים מבני בלבד). זהו שילוב מעניין של תדרים שעל כל אחד מהם חל משטר רגולטורי שונה בתכלית.

תגובות