הסכמי המנוי של חברות הסלולר הינם ארוכים ומייגעים, ולכן משרד התקשורת הורה במסגרת הוראות רישיון המפעילות, כי חברות הסלולר תצרפנה להסכם עמוד יחיד, שבו יופיעו עיקרי התוכנית ובכללם תעריפי התוכנית.
במסגרת תכנית התמחור של סלקום מסוג "ללא הגבלה", קיים תעריף חריגה ביחס למצבים שבהם הלקוח מבצע שימוש לא הוגן בתוכנית, לרוב שימוש החורג מכמה אלפי דקות או מאות SMS.
תעריף זה, בתחילה הופיע בדף העיקרי בחבילה ולאחר זמן, נעלם משם.
משרד התקשורת עלה על העניין בעקבות תלונות צרכנים והטיל על סלקום לשלם סכום עיצומים בשל הפרת הוראת רישיונה בסך של מיליון וחצי ₪.
סלקום ערערה על החלטת משרד התקשורת לביהמ"ש המנהלי. טענתה העיקרית הייתה שלא מדובר בתעריף אלא בקנס, פיצוי בגין הפרת הסכם.
ביהמ"ש לא קיבל עמדה זו. לדידו, כל מה שמרכיב את התשלום בפועל על ידי הלקוח, הוא בגדר תעריף. בית המשפט מציין, כי עמדת סלקום אינה נטולת יסוד, אולם גישת משרד התקשורת היא בגדר פרשנות משפטית סבירה מבין מספר אפשרויות, לכן, ביהמ"ש לא יתערב בדבר.
תגובות