משרד התקשורת במהלך השנה האחרונה ביצע רפורמה בתחום שירותי התוכן הטלפוניים.
לעניין שירותי התוכן שניתנו כנגד תשלום מיוחד, המשרד החליט לקבוע שורה של כללים מפורטים ביותר שנועדו לקיים שקיפות בפני הצרכן ולמנוע ניצולו, כמו אף, העבירו את נטל אי גביית התשלומים אל החברה שהשירות ניתן באמצעות מספריה.
במקרה של שירותי התוכן שהיו כלולים במחיר השיחה הרגיל, הלכה למעשה נאסר השימוש במספרים סלולאריים רגילים.
איו ספק, שמדובר בשינויים שיצמצמו באופן ניכר את הכנסות היזמים וחברות התקשורת שתמכו בשירותים.
כנגד כל אחד מהשינויים הוגשו עתירות לבג"צ על ידי היזמים, ובעקבותיהן נדחה יישום הרפורמות. במהלך החודש האחרון, התקיימו דיונים בעתירות שבמהלכן הביע ביהמ"ש העליון את עמדתו, כי לא ייעתר להן, ולפיכך העתירות נמחקו ביוזמת העותרים.
תגובות