התובעת, חברה קנדית, שפיתחה מוצרי תקשורת, עתרה לבתי המשפט בקנדה על מנת שיכפו על גוגל להסיר תוצאות חיפוש, המפנות אל אתר של חברה אחרת, אשר ככל הנראה פרסמה מוצרים, שהפרו זכויות יוצרים של התובעת.
גוגל הסכימה להסיר רק את התוצאות בגוגל קנדה, אבל התובעת דרשה הסרה כלל עולמית בגלל שציבור הלקוחות הפוטנציאלי מצוי מחוץ לקנדה.
גוגל טענה, שמאחר שמדובר בצו בעל תחולה עולמית, אין לביהמ"ש הקנדי של בריטיש קולומביה, שם הוגשה הבקשה, סמכות בנדון.
ביהמ"ש החליט, שיש זיקה מספקת לבריטיש קולומביה בשל מבחר נסיבות: הפרת זכויות היוצרים מתבצעת באזור זה, גוגל אוספת מידע באזור הנדון וגוגל מוכרת באזור זה שירותי פרסומת.
ביהמ"ש לא קיבל את ההפרדה שגוגל מבצעת בכל העולם בין העסק שלה לממכר פרסומות לבין אופרציית החיפוש שלה המנוהלת מחוץ לקנדה, (למיטב הידיעה – אי שם בקריבים – א.ר.), מאחר שלעמדת ביהמ"ש ממכר הפרסומות נשען על פעולות מנוע החיפוש. זו טענה שמועלית ע"י גוגל בכל אירוע המשפטי הנוגע למנוע החיפוש שלה,
בדומה לפסיקה משנה שעברה בבית הדין של הקהילה האירופאית לעניין מחיקת תוצאות חיפוש, אנו רואים שבתי המשפט המדינתיים, אינם מוכנים לקבל את גישתה של גוגל כי היא מעין ישות אקס-טריטוריאלית. בהקשר זה, למותר לציין, כי רשות הגנת המידע הצרפתית, CNIL, הורתה לאחרונה לגוגל, למחוק תוצאות חיפוש של יחידים, שביקשו זאת לאור פסיקת בית הדין האירופאי, לא רק במנועים המיועדים לקהילה האירופאית, אלא באופן גלובלי.
תגובות